Aula går i luften fra uge 43

Omkring to millioner brugere skal på skolernes nye kommunikationsplatform Aula, lige efter efterårsferien. Det bliver kaldt det største it-projekt målt på antal af brugere.

Nu går Aula i luften på skoler og sammendrevne institutioner i Skive Kommune

Forældre, elever, lærere og pædagoger i Skive Kommune skal fra uge 43 stifte bekendtskab med en SkoleIntras afløser, Aula.

Den nye kommunikationsplatform Aula, kommer til at få flere end to mio. brugere. Aula bliver et digitalt værktøj, der gør det nemt og sikkert for pædagoger, lærere, forældre og forvaltninger at kommunikere med hinanden.

I Skive Kommune har man valgt, at uge 43 er ugen, hvor der stille og roligt startes op og forældrene kommer på Aula.

Aula er bygget af brugerne
I Skive Kommune, på skolerne og i de sammendrevne institutioner, ser de frem til, at tage Aula i anvendelse.

”Vi har i et samarbejde med skolerne forberedt udrulningen af Aula gennem de sidste par år, så det bliver rigtig godt at se det blive taget i brug. Både af medarbejderne, der skal bruge Aula som et arbejdsredskab, men også af forældrene, der skal kunne følge med i børnenes hverdag og hurtigt få et overblik over deres børns aktiviteter,” siger Skole- og Dagtilbudschef, Jens Kvist.

KOMBIT, der er kommunernes it-fællesskab, står bag løsningen, og her har holdningen været, at de fremtidige brugere skulle være med til at udvikle Aula.

”Vi har ønsket at skabe en enkel og brugervenlig løsning, som er nem for lærere og pædagoger at arbejde i, og hvor forældre let kan følge med i børnenes hverdag og trivsel. I udviklingen af Aula har vi haft både administrativt personale, lærere, elever og forældre til at teste løsningen. Siden sommerferien har 24 skoler fra både store og små kommuner desuden brugt Aula og givet os en masse feedback på løsningen,” siger Poul Ditlev Christiansen, der er projektejer for Aula i KOMBIT.

Aula udvikler sig løbende
Aula handler om at understøtte samarbejdet om børns læring og trivsel ved at skabe rum for god og sikker kommunikation. Samtidig bliver Aula en samlet indgang til andre af skolens systemer. Det kan fx være læringsplatformen EasyIQ og skemaplanlægningssystemer. Den version af Aula, der tages i bruge nu, har de funktioner, der skal til for at understøtte kommunikation og samarbejde med forældre og elever. Brugerne kommer til at opleve, at Aula løbende bliver tilpasset de behov, der opstår.

Hjælp at hente
Når Aula erstatter Skoleintra, skal der være hjælp at hente. Derfor vil et team af superbrugere lokalt, support kommunalt og Den Digitale Hotline i Skive stå klar til at hjælpe med generelle spørgsmål om Aula. Telefonnummeret til den digitale hotline er 70 20 00 00
Der kan hentes information og vejledninger på www.aulainfo.dk

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *